آیا واقعاً خوردن عسل و دارچین برای کاهش وزن مناسب است؟

عسل-دارچین

عسل و دارچین برای کاهش وزن؟

بیشتر ما از وزن بدن خود ناراضی هستیم و آرزو می‌کنیم وزن خود را کاهش دهیم، اما اکثر ما وقت نداریم که به ورزشگاه برویم یا خودکنترلی کافی برای گرفتن رژیم جدی فاقد کالری نداریم. شما در چنین حالتی، برای رسیدن به بدن رویایی، واقعاً چگونه وزن کم می‌کنید؟ برای بسیاری از افراد، این موضوع تنها مربوط به داشتن بدن ایده‌آل نیست، بلکه به چالش کشیدن بیماری‌های سبک زندگی نیز هست. عسل فواید زیادی برای سلامتی دارد، یکی از این مزایای آن کاهش کالری است.

چرا نگران اضافه وزن هستید؟ درمان‌های خانگی متعددی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای کاهش وزن خود استفاده کنید.  ما می‌خواهیم یک نمونه تست شده را به شما معرفی کنیم.

قبل از اینکه پیش‌تر برویم، کنجکاوی شما را برطرف می‌کنیم. این نوع درمان‌های خانگی شامل عسل و یک ترکیب غذایی رایج در آشپزخانه شما است. با این ماده می توانید یک چایی دم کنید و یا یک دسر عالی درست کنید. آیا متوجه شدید در مورد چه چیزی صحبت می کنیم؟ بله درست است، ما در مورد دارچین صحبت می کنیم و اعتقاد داریم که ترکیب چای و دارچین یک ترکیب عالی برای از بین بردن چربی اضافی و کاهش وزن است. مطمئن هستیم که شما نمی‌دانید چگونه از دارچین برای از بین بردن چربی شکم استفاده کنید. نگران نباشید زیرا این مقاله یک راهنمای کامل برای کاهش وزن با عسل و دارچین است.

خوب اجازه دهید ابتدا به فواید عسل بپردازیم و سپس در مورد فواید دارچین صحبت کنیم. در قسمت دوم مقاله، در مورد دستورالعمل ساده عسل و دارچین برای کاهش وزن صحبت خواهیم کرد. در پایان نیز با ذکر برخی نکات و عوارض جانبی مربوط به عسل و دارچین مقاله را به پایان می‌بریم.

فواید مصرف عسل

شاید از قبل می دانید که عسل به کاهش وزن کمک می‌کند، اما آیا می‌دانید که به غیر از کاهش وزن، مزایای دیگری نیز با  اضافه کردن عسل به رژیم غذایی حاصل می‌شود. خوب، اجازه دهید به تمام فواید عسل، اشاره کنیم.

  • جایگزین شکر – اولین چیزی که باید بدانید این است که عسل یکی از بهترین جایگزین‌ها برای شکر است.
  • ●         کنترل هوس مصرف – عسل به غیر از اینکه جایگزینی مناسب برای قند است، هوس و میل شما را برای خوردن شیرینی سرکوب می‌کند. این یکی دیگر از دلایلی است که عسل به کاهش وزن کمک می‌کند.
  • ●         کمک به به متابولیسم – طبق برخی از تحقیقات، عسل در تنظیم میزان متابولیسم نیز کمک می‌کند. متابولیسم کند با افزایش وزن مرتبط است، زیرا بدن کالری کمتری مصرف می‌کند. میزان متابولیسم خوب به معنای مصرف کالری بالاتر است و از این رو دستیابی به رژیم فاقد کالری را آسان می‌شود.
  • ●         ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها – همچنین شناخته شده است که عسل سرشار از آنزیم‌، آنتی اکسیدان‌، ویتامین و مواد معدنی است. این مواد برخی از موارد ضروری رژیم غذایی شما هستند. علاوه بر این، عسل دارای خاصیت ضد عفونی کننده بوده و از این رو برای مصرف داخلی نیز مفید است.
  • ●         هموگلوبین – طبق بعضی از منابع، عسل می‌تواند به افزایش تدریجی سطح هموگلوبین کمک کند. همچنین، بیماران مبتلا به دیابت نیز می‌توانند عسل را به میزان معین مصرف کنند که این امر می‌تواند باعث کاهش کلسترول و همچنین تری گلیسیریدها شود.

اینها برخی از مزایای عسل جدا از کاهش وزن عسل بود. اکنون به بخش بعدی می‌رویم که در مورد فواید مصرف دارچین است.

فواید مصرف دارچین

شما تا اینجا باید تحت تأثیر فواید عسل قرار گرفته باشید. حال اجازه دهید در مورد فواید دارچین به غیر از کاهش وزن صحبت کنیم.

  • تنظیم سطح قند – اولین فایده‌ای که می‌خواهیم در اینجا ذکر کنیم این واقعیت است که مصرف دارچین به تنظیم قند بدن کمک می‌کند. افراد زیادی از این فایده آگاهی ندارند اما واقعیت دارد. دارچین همچنین به کنترل رشد سلولهای چربی در بدن شناخته شده است. بله، سلولهای چربی مقصر واقعی هستند.
  • ●         سم زدایی – دارچین یک پاک کننده طبیعی است و نه تنها بدن شما را سم زدایی می‌کند بلکه به از بین بردن عفونت نیز کمک می‌کند. طبق برخی منابع، دارچین می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و با عفونت بهتر مبارزه ‌کند.
  • ●         متابولیسم – قبلاً در مورد بخش تنظیم قند خون که دارچین به آن کمک می‌کند صحبت کردیم، اما باید بدانید که دارچین در متابولیسم گلوکز نیز نقش دارد.
  • کنترل رژیم غذایی – و در آخر اینکه، درست مانند عسل، دارچین نیز احساس سیری به دست می‌دهد و از این رو به شما در مقابله با ولع خوردن تنقلات کمک می کند.

اینها همه در مورد فواید دارچین بود. حال ما به جواب این سؤال خواهیم پرداخت، چگونه از دارچین برای از بین بردن چربی شکم استفاده کنیم؟ بخش بعدی تماماً به این موضوع اختصاص دارد.

دستورالعمل عسل دارچین برای کاهش وزن

روشهای مختلفی برای مصرف عسل دارچین به منظور کاهش وزن وجود دارد. برای طعم‌دار کردن آن نیز می‌توانید کمی لیمو اضافه کنید. اجازه دهید به برخی از دستورالعمل‌های خوب عسل دارچین اشاره کنیم:

  • دمنوش عسل دارچین – این ساده‌ترین و رایج ترین دستورالعمل عسل دارچین است. به سادگی می‌توانید یک فنجان آب گرم را به همراه عسل و دارچین مخلوط شده دم کنید و میل کنید. از طرف دیگر، می‌توانید آب جوش را روی پوست دارچین بریزید و عسل را به این دم کرده گرم اضافه کنید. بسیاری از افراد به دلیل طعم ملایم و بی‌نظیر آن از این دمنوش لذت می‌برند. همچنین اگر از گلو درد رنج می‌برید،  این دمنوش می‌تواند آن را تسکین دهد.
  • ●         دم کرده عسل، دارچین، آب لیمو/ زنجبیل – اگر خیلی به دارچین و عسل علاقه ندارید، می‌توانید زنجبیل و لیمو را نیز به آن اضافه کنید. حتی می‌توانید یکی از این دو را اضافه کنید که مطمئناً می‌تواند طعم اکسیر شما را تقویت کند. کمی امتحان کنید. شاید دست آخر یک نوشیدنی مخصوص خودتان اختراع کنید. از طرف دیگر می‌توانید هل یا حتی زعفران نیز به آن اضافه کنید.
  • چای سبز با عسل و دارچین – این آخرین گزینه‌ای است که داریم. در این روش می‌توانید ابتدا چای سبز درست کنید. پس از آماده شدن چای سبز، عسل و دارچین به آن اضافه کنید و آن را نوش جان کنید. شما عاشق این نوشیدنی می‌شوید. فقط اطمینان حاصل کنید که از پودر دارچین در این دستورالعمل استفاده می کنید.

نکاتی در مورد درمان خانگی با عسل و دارچین

نکات و ترفندهایی برای مصرف عسل و دارچین وجود دارد که پیروی از آنها باعث کاهش وزن در یک هفته با دارچین و عسل خواهد شد. برخی از این نکات در زیر عنوان شده است:

  • ●         نوشیدنی صبح زود – توصیه می‌کنیم صبح زود قبل از مصرف صبحانه، نوشیدنی عسل و دارچین میل کنید. می‌توانید به جای چای صبح، عسل و دارچین بنوشید. بهتر است بین 30 دقیقه بین نوشیدنی و صبحانه فاصله وجود داشته باشد. این خیلی مهم است که روز خود را درست شروع کنید، زیرا دستگاه گوارش شما را تمیز می کند و جذب نیز بهتر صورت می‌گیرد.
  • پرهیز از زیاده‌ خوری – همچنین می‌توانید این نوشیدنی را بین وعده‌های غذایی مصرف کنید، اما حفظ فاصله 30 دقیقه‌ای بین وعده‌های غذایی و نوشیدنی بسیار مهم است. اگر احساس می‌کنید بین وعده‌های غذایی میل به خوراکی دارید، نوشیدنی عسل دارچین می‌تواند گزینه خوبی باشد.
  • خواب خوب – شما همچنین می‌توانید نوشیدنی را بعد از صرف شام و قبل از خواب مصرف کنید. عطر دارچین به خواب خوب کمک می کند و مایع در طول شب توسط بدن جذب می‌شود و موثرتر عمل می‌کند.

موارد احتیاط و اثرات جانبی افزودن عسل و دارچین به رژیم غذایی

نکات خاصی وجود دارد که باید هنگام مصرف عسل و دارچین به آنها دقت کنید. برای شروع، ابتدا اجازه دهید در مورد موارد احتیاط صحبت کنیم.

  • همیشه از یک قاشق عسل یا نصف قاشق عسل پودر شده استفاده کنید. در حین استفاده از پوست دارچین، اطمینان حاصل کنید که دارچین نمی‌جوشد و در عوض حداقل به مدت 10 دقیقه آن را در آب غوطه ور کنید تا به رایحه و فواید درست دارچین دست یابید.
  • نمک به نوشیدنی خود اضافه نکنید و همیشه آن را گرم بنوشید. منتظر نمانید تا نوشیدنی سرد شود و آن در اجاق گاز یا مایکروویو دوباره گرم نکنید. همچنین، بیش از 2 فنجان در روز مصرف نکنید.

این دو مورد احتیاطی بود که باید برای کاهش وزن با عسل و دارچین در نظر گرفته شود. اکنون اجازه دهید عوارض جانبی که ممکن است با مصرف مصرف دارچین عسل با آن روبرو شوید را بررسی کنیم.

  • ●         توصیه می شود از دارچین سیلان استفاده کنید زیرا سایر انواع موجود می‌تواند برای کبد و کلیه مضر باشد. همچنین، دارچین پودر شده را مستقیماً مصرف نکنید.
  • دارچین کاسیا حاوی کومارین است و در صورت مصرف هرگونه دارویی مانند آسپرین، باید از مصرف دارچین خودداری کنید.
  • دارچین به خانمها و کودکان باردار توصیه نمی‌شود. همچنین، مصرف آن باید برای بیماران قلبی محدود شود، زیرا برخی از ترکیبات دارچین می‌توانند باعث بالا رفتن ضربان قلب شود.

سخن آخر

عسل و دارچین می‌توانند در کاهش سریع وزن به شما کمک کنند، اما باید با رژیم فاقد کالری و کمی تمرین ورزشی همراه باشد. رژیم غذایی در صورت کاهش وزن مهمترین نقش را ایفا می‌کند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که تعادل را رعایت می‌کنید.

استفاده مؤثر از عسل و کاهش وزن

راه‌های آسان برای کاهش وزن:

1. عسل هوس غذاهای ناسالم را کنترل می‌کند.

2. جایگزینی عسل به جای شکر می‌تواند به شما در کاهش 63٪ کالری کمک کند.

3. عسل و آب گرم می‌تواند به تجزیه ذرات غذایی در بدن کمک کند، به خصوص اگر صبح هنگام مصرف شود.

4- مخلوط آب گرم و عسل به دفع سموم ناخواسته از بدن کمک می‌کند. عسل و آب گرم یک مانترای ثابت شده در کاهش وزن است.

5- تقویت کننده متابولیسم: استفاده منظم از عسل و آب گرم به افزایش متابولیسم کمک می‌کند.

6-  هضم بهبود می‌یابد.

7- رژیم غذایی خواب زمستانی به تحریک کبد کمک می‌کند.

8- همچنین ثابت شده است عسل باعث افزایش مثبت سطح HDL یا کلسترول خوب در بدن و کاهش فشار قلبی عروقی می‌شود و به نوبه خود باعث کاهش بیشتر وزن می‌شود، زیرا شما با تحرکات صبحگاهی، دیگر نگران آترواسکلروز یا خطر حمله قلبی یا سکته مغزی نگران نخواهید بود. تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن عسل (روزانه یک قاشق غذاخوری)، با مقدار مساوی آب گرم می‌تواند این روند مفید را تحریک کند.

رژیم غذایی خواب زمستانی: رژیم‌های غذایی زیادی وجود دارد که به منظور کاهش وزن دنبال می‌شوند، در حالی که یک رژیم غذایی بسیار قدرتمند رژیم خواب زمستانی است. کاهش وزن به این طریق به این صورت است که قبل از خواب یک قاشق غذاخوری عسل مصرف کنید. در طی خواب عسل به طور مداوم عملکرد کبد را تحریک می‌کند، سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد، چربی را می‌سوزاند و همینطور از تعداد هورمونهای استرس موجود در بدن می‌کاهد. رژیم خواب زمستانی همانطور که از نام آن پیداست، به شما کمک می کند تا به یک خواب راحت و سالم فرو بروید.

طرز تهیه مخلوط عسل و آب گرم:

مرحله 1: آب را بجوشانید، آن را خیلی داغ نکنید.

مرحله 2: آب را فیلتر کنید.

مرحله سوم: یک قاشق چای خوری عسل خالص طبیعی اضافه کنید.

مرحله 4: خوب هم بزنید و بنوشید.

در صورتی که نوشیدنی گرم و عسل را به صورت روزانه به عنوان اولین نوشیدنی در صبحانه خود مصرف کنید متوجه خواهید شد که سوخت و ساز بدن شما افزایش یافته، تمام روز سرحال هستید و میل کمتری به غذا دارید. از طرفی احساس مثبتی دارید و از یبوست و احساس سبکی رها می‌شوید.

آیا آب عسل به درمان یبوست کمک می کند یا چگونه می‌توان سریع از یبوست خلاص شد؟

مصرف کافی مایعات برای نرم نگه داشتن مدفوع و جلوگیری از یبوست بسیار ضروری است. نوشیدن آب لیمو عسل با آبرسانی بدن باعث رفع یبوست می‌شود.

مطالعه‌ای توسط 20 داوطلب سالم (13 مرد، 7 زن) با میانگین سنی 35 سال انجام شده است. در این تحقیق، هر یک از افراد محلول آبی زیر را به ترتیب تصادفی نوشیدند: 20 گرم لاکتولوز، 100 گرم عسل، 50 گرم عسل و 35 گرم مخلوط گلوکز و فروکتوز. نتایج این مطالعه حاکی از آن است که پس از دوزهای معمولی عسل در بزرگسالان، جذب کربوهیدرات سالم به صورت ناقص مکرراً اتفاق می افتد که ممکن است با شکم درد همراه باشد. عسل در برخی افراد سالم خاصیت ملین دارد که احتمالاً به دلیل جذب ناقص فروکتوز است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا